Czy suknię ślubną można zwrócić?

Zakup sukni ślubnej zawsze powinien być dokładnie przemyślany – to nie tylko kreacja na bardzo ważny dzień, dlatego powinna prezentować się zachwycająco, ale także często jej kupno jest związane z wysokim wydatkiem.

Poszukiwania sukni ślubnej warto rozpocząć tak szybko, jak to możliwe. Wtedy możemy bez stresu zapoznać się z różnymi ofertami i znaleźć taką, która spełni wszystkie nasze wymagania.

Może jednak zdarzyć się, że wcześniej zakupiona suknia ślubna jednak nie spełnia naszych wymagań w pełni, na przykład udało nam się znaleźć ładniejszy model czy jednak ten zakupiony wcześniej nie odpowiada naszemu gustowi czy nie podkreśla atutów sylwetki. Czy w takim przypadku istnieje możliwość dokonania zwrotu sukni?

Prawo do zwrotu jest w tym przypadku zależne przede wszystkim od tego, gdzie dokonaliśmy transakcji.

Zwrot sukni ślubnej – sklep stacjonarny

Najczęściej suknie ślubne kupowane są w sklepach stacjonarnych – specjalnych salonach mody ślubnej, gdzie kobieta może na miejscu sprawdzić i przymierzyć różne modele. Suknię można otrzymać wtedy do ręki albo trzeba zaczekać na jej sprowadzenie.

Zakupy w sklepie stacjonarnym mają wiele zalet, ale powinniśmy pamiętać o tym, że warto dobrze zastanowić się przed zapłaceniem za suknię – większość sklepów nie przyjmuje zwrotów.

Zwrot w sklepie stacjonarnym nie jest gwarantowany przepisami prawa. Sprzedający może, ale nie musi przyjąć zwracanego przez klienta przedmiotu – jest to jego dobrą wolą. Niektóre sklepy w ogóle nie dopuszczają zwrotów, inne z kolei na nie pozwalają. Także możemy spotkać się z sytuacją, że sklep dopuszcza wymianę towaru na inny w swoim asortymencie.

Wobec tego wtedy, gdy kupiliśmy suknię stacjonarnie, jej zwrot może nie być możliwy.

Zwrot sukni ślubnej – sklep internetowy

Sytuacja wygląda inaczej wtedy, gdy chodzi o sklepy internetowe. Zgodnie z przepisami, sklep on-line ma obowiązek przyjmowania zwrotów od klientów, co jest związane ze specyfiką transakcji zawieranych na odległość.

Przepisy wskazują, że zwrot możliwy jest w terminie do 14 dni od otrzymania przesyłki. W tym właśnie czasie kupujący powinien poinformować sprzedającego o chęci skorzystania ze zwrotu. Następnie ma kolejne 14 dni na odesłanie paczki.

Z takiej możliwości skorzystamy wtedy, gdy przedmiotem sprzedaży była gotowa suknia ślubna, która nie była szyta czy przerabiana na zamówienie – wtedy prawo do zwrotu nie obejmuje takiej transakcji.

Zwracana kreacja powinna być dokładnie w takim samym stanie, w jakim została przekazana do klienta, czyli powinna posiadać oryginalne metki, nie powinna nosić śladów używania, nie powinna mieć zapachów, zabrudzeń. Warto więc przymierzać ją bardzo ostrożnie, gdy chcemy ewentualnie ją zwrócić, jeśli nie będzie spełniała naszych wymagań.

Procedury zwrotów mogą być inne w przypadku sklepów zagranicznych – wówczas należy zapoznać się z nimi przed złożeniem zamówienia. Niektóre sklepy on-line za granicą dopuszczają zwroty, inne z kolei ich nie przyjmują lub skorzystanie ze zwrotu byłoby dla klienta nieopłacalne ze względu na koszt wysyłki.